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El BNG pide la gratuidad de la línea Ferrol-Ribadeo tras el escándalo en los trenes de Asturias y Cantabria

Apeadero de ferrocarril de Espasante, en Ortigueira (foto: Mero Barral / Ferrol360)

FERROL360 | Martes 14 marzo 2023 | 00:00

El diputado del BNG en el Congreso, Néstor Rego, demandó que el Gobierno central y Renfe «cumpran co compromiso de modernizar o material rodante da vía de ancho métrico» y pidió un «calendario concreto» para promover mejoras en el trazado ferroviario entre Ferrol y Ribadeo.

El parlamentario confirmó la presentación de iniciativas en la Cámara Baja tras los «erros detectados no deseño de trens» para la fachada cantábrica española y exigió que se detallen plazos «para a entrega dos trens» y si el Ministerio de Transportes «destinará os híbridos para a liña» gallega.

Al mismo tiempo, reclamó «medidas compensatorias polo retraso para a liña de ancho métrico para que as persoas usuarias desta liña gocen da gratuidade do servizo». Al respecto, Rego estimó que el «erro no deseño dos 31 trens de vía estreita, antiga Feve, afectará principalmente a Asturias e Cantabria por posuír unha maior rede de ancho métrico electrificado».

«26 dos 31 son eléctricos, mentres que en Galicia non poderían operar por non posuír esa infraestrutura», aseveró. Sin embargo, reseñó que otros cinco «eran híbridos e si poderían transitar pola vía galega» y ser destinados «a prestar servizo na liña de Feve de Galicia, Ferrol-Ribadeo».

Gobierno

El diputado indicó que existe «un compromiso adquirido por parte do Goberno para mellorar e modernizar o material rodante desta liña a través do plan de mellora da calidade do servizo co obxectivo de mellorar a súa fiabilidade».

Néstor Rego observó que el «material existente na liña Ferrol-Ribadeo ten graves problemas, con continuas avarías do material rodante que causan incidencias de forma continuada e fan completamente impredecible e moi pouco fiable este medio de transporte». Por ello, instó a «modernizar os trens da liña para ofrecer un servizo de calidade ao conxunto da cidadanía».

En paralelo, puntualizó que el Gobierno «debe cumprir as súas promesas e, ademais de asegurar a renovación do material rodante, establecer un calendario con prazos específicos para a subministración dos trens destinados a ese tramo».

Finalmente, el BNG requirió «medidas compensatorias para as persoas usuarias ante o retraso» que sufrirá «a entrega do novo material» tras conocerse «as deficiencias na fase de estudo e deseño do novo material rodante». «Se Asturias e Cantabria recibirán medidas compensatorias, é de xustiza que a liña de Feve reciba as mesmas medidas», remachó Rego.

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