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El conselleiro de Economía apela a la «responsabilidade» para descartar el dique de Ferrol

FERROL360 | Miércoles 6 agosto 2014 | 20:16

El conselleiro de Economía e Industria ha asegurado este miércoles que «a responsabilidade chama a que non se poña en marcha» el dique flotante al trascender la respuesta de Bruselas. Francisco Conde afirmó a preguntas de la prensa tras intervenir en un acto en Compostela que, «en tanto en canto o proxecto supoña un incumprimento da normativa de axudas de Estado, a responsabilidade chama a que non se poña en marcha».

Sin embargo, no descartó que se «traballe nun reforzo da área de Reparacións» y fijó como objetivo buscar «todas as alternativas posibles» para lograr nuevos contratos, competitividad en ese departamento y la diversificación de instalaciones. Al mismo tiempo, Conde abogó por aprovechar «todas as instalacións e capacidades que lle reporta tanto Fene como Ferrol».

El titular de la cartera de Industria subrayó que «a aportación pública, tal e como se traslada, tería que ser como máximo dun 15 % e, a partir de aí, o resto tería que ser, nun momento determinado, aportacións privadas». Por ello, afirmó que «calquera viabilidade do dique ten que ser nun esquema no que a aportación pública non sexa considerada axuda de Estado».

A su entender, «o dique é un proxecto que pode permitir incrementar as capacidades da área de Reparacións», pero «pódese traballar noutro tipo de infraestruturas». «O que hai que garantir é que Navantia cumpra coa normativa, porque doutro xeito suporía poñer en perigo a propia viabilidade da empresa».

Sobre la posibilidad de reformular el plan, Conde se limitó a decir que «todo o que supoña conseguir carga de traballo» es objetivo del Gobierno gallego, pero «ten que ir acompañado de reforzar á área de Reparacións». De este modo, avanzó que «identificaremos todas as posibilidades que o permitan».

Emplazó al Gobierno central a «identificar un proxecto que sexa viable e compatible coa normativa de axudas de Estado» y señaló que, «cando se dean as circunstancias, poderase acometer ese ou calquera outro proxecto». Recordó Conde que Navantia «está atravesando un veto» y «ten que garantir o seu cumprimento e o futuro do estaleiro, o que significa cumprir a normativa de axudas de Estado».

Para el conselleiro, los contratos vigentes «son realidades» y «supoñen o dobre de investimento do que suporía o dique», sosteniendo que Navantia Ferrol «hoxe ten un presente e un futuro». «En principio, Bruxelas o que traslada é que Navantia non pode recibir nin directa nin indirectamente axudas de Estado; loxicamente, a partir de aí temos que seguir traballando como estamos facendo dende que asumimos o Goberno», añadió.

Sugirió una «política comercial intensa que permita dotar de carga de traballo» al astillero y que Navantia trabaje «na diversificación das actividades industriais», dotando de «contido as instalacións que ten tanto en Fene como en Ferrol». La Xunta, según Conde, «seguirá colaborando con Navantia nese sentido».

Apuntó que «Ferrol é unha prioridade para o Goberno» y que «o que non é unha cuestión formal é que Navantia non pode afrontar a construción dun dique se iso leva como consecuencia o incumprimento da normativa». «Navantia e o Goberno teñen que ser absolutamente garantistas, non só co cumprimento do veto, senón especialmente, e a partir de xaneiro, con calquera actuación que supoña un incumprimento», finalizó.

Sindicatos

El portavoz del comité de empresa de Navantia Ferrol, Ignacio Naveiras, ha estimado que el dique sigue siendo «una prioridad» para garantizar el futuro del naval y resaltó que si el PP renuncia a seguir gestionando la consecución del proyecto evidenciará que «nunca apostó por ello». En declaraciones a la agencia Europa Press, indicó que esa decisión sería «la peor para la comarca».

Naveiras opinó que se confirmaría la tesis según la cual «en Madrid y en Santiago no estaban convencidos de las necesidades de esta infraestructura». Aseguró que «arrojar la toalla» también sería la «posición más cómoda para evitar cumplir con un compromiso electoral, con su promesa y las expectativas de miles de ciudadanos y trabajadores». Ha señalado que ahora hay que analizar el método idóneo para financiar el dique.

AGE

AGE ha pedido este miércoles la dimisión de Francisco Conde, conselleiro de Economía, por su «falta de compromiso» al «renunciar» a la construcción del dique. La viceportavoz de la coalición parlamentaria, Yolanda Díaz, lamentó que la Xunta opte por «abandonar a defensa do noso país, como é a súa obriga, e opte por poñerse de xeonllos ante as continuas agresións da UE».

Para la política ferrolana, el Gobierno demuestra que su «compromiso co naval galego non era máis que palabrería barata e publicidade». Igualmente, Alternativa Galega de Esquerda ha pedido una comparecencia urgente del presidente de la Xunta en el pleno del Parlamento de Galicia para que explique qué medidas prevé adoptar al respecto.

CIG

El sindicato CIG considera que «non hai futuro se non hai dique» y cree que «a actitude do Goberno do PP lastra o porvir dos estaleiros». En un comunicado, su sección sindical en Navantia Ferrol entiende que la respuesta de Bruselas «pon en dúbida as xestións realizadas polo Goberno», pero también observan que «dende a Unión Europea nunca chegou ningunha medida que favorecera algún dos nosos sectores produtivos».

Asevera la central nacionalista que «a SEPI nunca quixo realizar este investimento; ante a presión social, decidiu crear unha comisión a fin de poñer todos os atrancos posibles». Lamentan que «o único plan presentado foi o de usar os estaleiros como itinerario turístico». Critican la actitud de PP y PSOE y apelan a la continuidad en las protestas por el futuro del naval.

A Coruña

El alcalde de A Coruña y presidente provincial del PP se mostró confiado este miércoles en torno a la posibilidad de que quede «algún margen de maniobra» para corregir el rechazo comunitario. A preguntas de los periodistas, Carlos Negreira consideró que el comisario Joaquín Almunia «siempre está restando capacidades a Galicia» y que «a algunos les gusta dar malas noticias».

Sin embargo, señaló que «los astilleros están tirando con pedidos», por lo que apostó por seguir «luchando» en el ámbito comercial. Deseó que la decisión «se pueda corregir desde Galicia».

Iniciativa Empresarial del Noroeste

Iniciativa Empresarial del Noroeste sostiene que la determinación comunitaria «invade el derecho de España a desarrollar una industria naval competitiva y perjudica una vez más los intereses del país en beneficio de otros miembros de la Unión». Su presidente, Manuel Pérez, pide una «respuesta clara y contundente» a SEPI y Gobierno central y subraya que la consulta era «innecesaria». Propone como alternativa un dique seco.

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