Imagen del estado del monumento tras el acto vandálico (foto: BNG)
FERROL360 | Lunes 23 enero 2023 | 20:10
El BNG ha denunciado este lunes la quema de un paño y de una faja que integrantes de la formación colocaron el pasado sábado en la Cruz de los Caídos de Neda, donde reclamó la retirada de esta «simboloxía franquista». En un comunicado, el grupo político ha asegurado que el «acto cívico tiña como reivindicación denunciar a pervivencia desta simboloxía».
También demandar «a súa retirada en cumprimento» de la Ley de Memoria Democrática. Así, ha aludido a un «acto vandálico» que pone «en evidencia a pervivencia de ideoloxías e métodos que persisten na imposición e quedan alonxados da tolerancia dunha sociedade democrática». El Consello Comarcal del BNG de Ferrolterra ha anunciado que trasladó «a comunicación destes feitos ao Concello».
Espera que desde «o goberno municipal se manifeste un pronunciamento ao respecto». Además, ha pedido «a oportuna investigación para aclarar os feitos acontecidos, alén de reiterar a necesidade urxente de que a institución municipal dea cumprimento á Lei de Memoria Democrática de 2022, procedendo á retirada deste elemento da simboloxía franquista».
El acto celebrado el pasado sábado contó con la presencia del diputado de la formación en el Congreso, Néstor Rego, que exigió «respecto ás vítimas do franquismo» y afeó «a pasividade e a falta de vontade política e compromiso do goberno municipal do PSOE por cumprir a lei».